ME KÕIK EI SAA TEHA SUURI ASJU, KUID ME VÕIME TEHA VÄIKESI ASJU SUURE ARMASTUSEGA. (Ema Teresa)

08 oktoober 2009

2. päev

Hommikuses vihmasajus lahkusime Kaunasest - meile lehvitasid tummalt järgi südamlikud Leedukad ja katoliiklikud kirikud. Isegi gps-i ekraanil oli näha massiivseid, halle pühakodasid - ja neid oli Kaunases tõesti palju. Vikipeedia andmetel kuulub Leedus katoliku kirikusse ligi 80 % inimestest.
Annan vaikse lubaduse siia kindlasti veel pikemaks ajaks tagasi tulla...
Lapsed ja mis seal ikka salata - ka kõik ülejäänud rõkkavad rõõmust, et saab asuda Starachowice poole teele. Lõuna-Poola linnakeses ootavad meid ju armsad Poola pered. Hommikune põnevus ja elevus on väga suur.
Esimesed hommikutunnid bussis on koolitükkide päralt - mis nii viga õppida kui õpetaja ainult sinuga tegeleda saab ja vapralt kõrval istub ja aitab. Aitäh ka Kajale, kes nii jagamisel kui ka ingliskeele reeglite selgitamisel abiks oli.
See , et lapsed koolitükkidega maha ei jääks, õigeks ajaks 1.kooliveerandi hinded korda saaks, on eelkõige iga lapse enda südameasi. Otsustasime siiski ka reisil "koolibussi" mängida ja õppimisega tegeleda.
Kaunasest Starachowicesse sõitmiseks kulus 10 tundi. Starachowice linnakesse sissesõitnud, otsustasime teha väikese peatuse, sest kahjuks gps meie hotelliaadressi ei näidanud. Küsisime teed esimeselt ettejuhtunud liinibussijuhilt. Bussijuht kinnitas särasilmselt, et räägib ka vene keelt, kuid teed juhatas siiski puhtas ilusas kaashäälikute ja zžcwšs - keeles.
Natuke orienteerumist ja olimegi Hotelli "Senator" ees.
Meid olid tervitama tulnud sõpruskooli õppealajuhataja, mõned õpetajad ja lapsevanemad. Kohe pärast käesurumis ja tervitusringi võeti lapsed sõbralikult käekõrvale ning me saime neile vaid kauelt järgi lehvitada.
Enne, kui meie poisid-plikad poolakatega ära jõudsid minna, rääkisime individuaalselt iga perekonna ema või isaga.
Ootame põnevusega, mida jutustavad homme lapsed oma esimesest õhtust ja ööst Poola peres.
Õpetajad pakkisid kotid lahti neljases hotellitoas ning tegid ennast imeilusaks, et minna õhtusöögile samas hotellis asuvasse restorani.
Pärast õhtusööki tegime väikse jalutuskäigu pimedas Starachowices ning hotelli tagasi jõudessaabusid Krakowi lennijaamast ka teised partnerkoolide esindajad.
Grupp on koos. Comeniuse partnerkohtumine võib alata!!!