ME KÕIK EI SAA TEHA SUURI ASJU, KUID ME VÕIME TEHA VÄIKESI ASJU SUURE ARMASTUSEGA. (Ema Teresa)

09 oktoober 2009

3. päev

Hotelli hommikusöögilauas kohtume ka teise Starachowice kooli Comeniuse grupiga, kes siin hotellis ööbib. Rikkalikus rootsilauas istume koos hispaanlaste ja nende koolidirektori Paqui ning inglastega. Ken on särav nagu päike.
Pärast hommikusööki kogunes meie Comeniuse grupp hotelli ette ning ühiselt mindi koolimaja juurde. Teised kõndisid, meie sõitsime oma imeilusa punase bussiga (kõik need 100m).
Koolimajas ootas meid juba Raimo oma keerulise nimelise sõbraga. Eks lapsed jutustavad ise kõige paremini oma seiklustest ja olemisest poola peres, küsige neilt.
Raimo oli oma poola perega väga rahul. Raimol on nüüd ka kassike, kes talle kaissu poeb. Raimo sõnul mängisid nad hilisööni arvutimänge ning nautisid rikkalikku hommiku- ja õhtusööki. Magnus oli rõõmus , et elab Marguse perega samas majas ning said samuti arvutimängudes ühise maitse jälile. Marguse jutu järgi on tema poola pereema väga hoolitsev ja pealetükkivalt muretsev, kas Margusega ikka kõik korras on.
Marite pereks on Weronika ja tema ema. Maritele ja ka tegelikult teistele meie lastele pakiti hommikul suur moonakott päevaks kaasa. Loomulikult jäid võileivad kotti, sest kogu päeva kostitati meid mitmete poola hõrgutistega.
Carol rääkis rõõmuga oma poola kooliõpetajate perest. Kahuks ei räägi tema väike sõbranna eriti ei inglise ega ka poola keeles. Pereisa oskab aga päris hästi inglise keelt ning on avatud ja vaba suhtleja.
Õpetajana olin väga rõõmus, et lapsed olid järgmisel hommikul rõõmuga nõus poola perre tagasi minema.
Hommikupoolne ekskursioon viis meid vabaõhumuuseumi, kus saime astuda sajandivanustesse poolakate kodudesse. Ringkäik Rodomi muuseumis oli väga huvitav. Lõpetuseks jõudsime ühte talutaresse, kus parasjagu meile vaatamiseks võid vurritati ja leiba tehti. Või vurritamist sai igaüks oma käega proovida ja pärast seda imemaitsvat võid ka mekkida.
Leib sõtkuti meie silme all ning pisteti leivaahju. Marite ja Carol olid väga vaprad ja tublid, sest suutsid nagu ka teiste maade õpilased ja õpetajadki meiega koos kuumas taluköögis giidi kuulata ja söögitegemisel kaasa aidata. Eriliseks hitiks said muidugi kuumas õlis valmistatud pontsikulaadsed RACHUCY-d ja kui sinna pandi epale ka tuhksuhkur............ mmmmmmmmmmm.
Pärastlõunal saime taluloomi paitada ja neile süüa anda. Margus ja MAgnus on tõelised loomade fännid, kitsed võtsid kindlasti oma paar kilo juurde!!!:D
Lõunasöögiks sõitsime tagasi Starachowicesse ning nautisime taas maitsvat rooga.
Kella viiest kuni sitsmeni jalutasime Starachowice linnakeses, meie giidideks olid koolilapsed. Pimeduse saabudes jõudsime tehnikamuuseumi üüratule territooriumile , kus oli meile tehtud lõke. Pistsime grillvorstid oksakeste otsa ja taas algas valmistumine söömiseks.
Päev oli pikk ja eriti väsitav jalgadele, kuid samas ka väga tore.